Projekt i budowa drogi S-5 węzeł Białe Błota (aktualizacja)

P1070334Poniżej zamieszczamy treść pisma skierowanego do Pani Arlety Kowalewskiej i Pana Zbigniew Śliwińskiego, dotyczącego projektu i budowy drogi S-5  węzeł Białe Błota - odcinek nr 4.

W związku z pismem Państwa z dnia 31.05.2017r. jakie otrzymaliśmy informujemy , że zapoznaliśmy  się ze wskazanym odcinkiem będąc na miejscu  i stwierdzamy, iż zasadne jest żądanie zmiany przebiegu drogi dojazdowej nr 33. Proponujemy powrócić do koncepcji zg. z wnioskiem GDDiA  z roku 2011. Niniejsze rozwiązanie  zostało  wcześniej zaopiniowane pozytywnie przez RDOŚ w Bydgoszczy i co najważniejsze przez społeczność lokalną i właścicieli firm tam funkcjonujących. Podobną opinię wydał samorząd  gm. Białe Błota z którym również konsultowaliśmy. Dlatego dziwi nas, iż instytucje do tego powołane  zwlekają z przeprowadzeniem wizji lokalnej na terenie wskazanym, mimo usilnych starań zainteresowanych , podejmując decyzje za biurkiem.

Pragniemy również podkreślić i obecny projekt  powoduje poważne zagrożenie związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego o czym poinformowaliśmy Kujawsko-Pomorską Woj. Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego którą jesteśmy również członkiem . Dlatego w imieniu KFS proponujemy spotkanie stron na terenie działki nr 168/11 w dniu  09.06.2017r. godz. 10ej.  mając na uwadze jego termin realizacji. Do udziału w spotkaniu zapraszamy:

  • Wojewoda Kuj.- Pom.
  • Poseł na Sejm Łukasz Schreiber
  • Poseł na Sejm Teresa Piotrowska
  • Poseł na Sejm Paweł Skutecki
  • Dyrekcja GDDKiD o Bydgoszcz
  • Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
  • Samorząd Gminy Białe Błota
  • Biuro Konsultanta MGGP SA
  • Biuro Dyr. Kontraktu -Polagua Sp. z o.o.

 

(aktualizacja z dn. 10.06.02017)

P1070333Podczas wyjazdowego spotkania na terenie działek w rejonie Lisiego Ogona strony porozumiały się co do przebiegu drogi dojazdowej nr 39. Wypracowano kompromis polegający m.in. co do zmiany geometrii drogi oraz przebudowę wjazdu na działkę wnioskodawców ze względu na niewłaściwe profile. Zgłoszono potrzebę likwidacji infrastruktury zew ,która ograniczałaby wjazd i wyjazd pojazdów ciężarowych. Przedstawiciele GDDKiA, BIK GGP oraz Biuro Inżyniera Kontraktu MGGP wyjaśniali wszelkie wątpliwości związane z planowaną inwestycją. Odniesiono się również do wcześniejszych zmian, jakie zostały zapisane w piśmie GDDKiA z dnia 07.06.br. - O.BY.I -5.4.4170,UD.064. 2017. 38.Is (załącznik nr 1). Poruszono również sprawę wymaganego zajęcia nieruchomości nr 138/4 i 138/5. Wykonawca dokona rozbiórki ogrodzenia na długości zg. z przedstawioną mapą (ok.40mb) na koszt własny, natomiast właściciel odbuduje ogrodzenie za środki zwrócone w ramach rekompensaty zg. z obowiązującymi przepisami. Zmiany zostały zapisane w protokole Krajowego Forum Samorządowego.

Na końcu na wniosek zainteresowanych poproszono przedstawiciela GDDKiA o pisemną odpowiedź w/w sprawie, która byłaby gwarancją zrealizowania postulatów w trakcie inwestycji.

W spotkaniu uczestniczyli:

  • Benedykt Partyka, Józef Piekarski - Krajowe Forum Samorządowe
  • Zbigniew Śliwiński, Arleta Kowalewska - wnioskodawcy
  • Tomasz Okoński - GDDKiA
  • Magdalena Mazurkiewicz - Biuro Inżyniera Kontraktu MGGP
  • Marek Dziurkowski - BIK MGGP
  • Urząd gminy Białe Błota

Materiał został przekazany do zarządu oddziału Bydgoszcz.