Wyniki audytu Osowej Góry
- Szczegóły
- Opublikowano: czwartek, 19 grudzień 2019 09:03
Pismo ws. obniżenia progru referendalnego skierowane do Marszałek Sejmu - Elżbiety Witek
Jako ogólnopolskie stowarzyszenie Krajowe Forum Samorządowe oraz inne organizacje pozarządowe m.in. Oburzeni, pozwalamy sobie przekazać na ręce Pani Marszałek - z prośbą o zapoznanie z nim posłów - nasz wniosek w sprawie zmiany art. 4, 1 (zamiast 10% - 5%) oraz art. 55. 2 (zamiast 3/5 – 3/10) ustawy z dnia 15 .09. 2000 r. o referendum lokalnym, co umożliwiłoby przeprowadzenie referendum lokalnego na wniosek nie 10, lecz tylko 5 procent uprawnionych do głosowania mieszkańców gminy lub powiatu, a referendum w sprawie odwołania np. wójta / burmistrza czy prezydenta miasta przed upływem kadencji byłoby ważne, gdyby wzięło w nim udział nie – jak dotychczas – 3/5 , lecz tylko 3/10 liczby biorących udział w jego wyborze.
Benedykt Partyka
Członek komisji Woj. BRD
Prezes zarządu krajowego KFS
w nawiązaniu do wiadomości od Pana Prezesa, zwracamy się z prośbą o poruszenie sprawy związanej z budową ścieżki pieszo-rowerowej przy drodze wojewódzkiej nr 240 Świecie – Chojnice. W przypadku gminy Bukowiec szczególnie jesteśmy zainteresowani żeby taka ścieżka powstała na odcinku tej drogi przebiegającym w granicach administracyjnych naszej gminy.
Droga wojewódzka nr 240 jest jedną z najbardziej zatłoczonych, a przez to niebezpiecznych dróg wojewódzkich. Według dostępnych danych natężenie ruchu wynosi od 6 do 11 tys. pojazdów na dobę. Jezdnią poruszają się także rowerzyści, często można spotkać pieszych. Taka ilość pojazdów, prędkość przez nie rozwijana stanowi duże zagrożenie szczególnie właśnie dla tych uczestników ruchu.
W tym roku zakończył się remont wspomnianej drogi na 12-kilometrowym odcinku w powiecie tucholskim oraz 3 – kilometrowy odcinek od Świecia do Polskiego Konopatu. W ramach inwestycji powstały już odrębne ciągi pieszo-rowerowe. Naszej gminie zależy, żeby ścieżka z Polskiego Konopatu biegła dalej, w kierunku Tucholi, Chojnic. W związku z powyższym, o ile to możliwe i może stanowić przedmiot prac Komisji, prosimy o poruszenie tego zagadnienia.
Pozdrawiam
Wojciech Kulikowski
sekretarz Gminy Bukowiec
Tel. 52 3309310, 52 3309330
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
1. Rozbudowa drogi krajowej nr 25 na odcinku od Ronda Lotników przy zjeździe do Koronowa do miejscowości Nowy Dwór, polegająca na budowie chodnika i ścieżki rowerowej.
Uzasadnienie:
Przedmiotowy odcinek jest bardzo intensywnie użytkowany przez osoby poruszające się pieszo czy rowerami po jezdni również po zmroku, co stwarza bardzo duże zagrożenie w ruchu – w ostatnich latach odnotowano na omawianym odcinku kilkanaście kolizji i wypadków, w tym śmiertelnych. Problem był wielokrotnie zgłaszany w Urzędzie Miejskim w Koronowie czy GDDKiA w Bydgoszczy nie tylko przez mieszkańców ale i też przez osoby poruszające się pojazdami po tej drodze. W dalszych okresach inwestycje można by przedłużyć do miejscowości Buszkowo.
2. Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 243 na odcinku Koronowo- Wierzchucin Królewski
Uzasadnienie:
Stan techniczny nawierzchni, paramenty techniczne na tym odcinku drogi w szczególności szerokość oraz promienie zakrętów w żaden sposób nie zapewniają bezpiecznego poruszania się a w szczególności mijania się pojazdów ciężarowych z ciężarowymi czy również rolniczymi czy osobowymi. Brak również infrastruktury dla pieszych czy rowerzystów.
3. Poprawa bezpieczeństwa pieszych na przejściach dla pieszych w ciągu drogi krajowej w miejscowości Lucim (km 118+000), pomiędzy Lucimiem i Buszkowem (km 119+500) oraz przy Starym Dworze (km 129+900) poprzez zamontowanie sygnalizacji świetlnej włączanej na żądanie przyciskiem.
Uzasadnienie:
Kierowcy nie zważają na ograniczenie prędkości, tym samym stwarzają poważne zagrożenie dla pieszych, a w statystykach są zdarzenia ze skutkiem śmiertelnym.
W nawiązaniu do otrzymanego maila w sprawie j.w. zgłaszam następujące problemy, których rozwiązanie wymaga naszym zdaniem bezzwłocznej interwencji i przystąpienia do działania:
1. Skrzyżowanie drogi krajowej nr 91 z drogą gminną nr 100640C w Papowie Toruńskim Osieki ( ul.Leśna). Problem wielokrotnie był zgłaszany przez przedstawicieli Gminy, posłów, mieszkańców. Wykonaliśmy koncepcję rozwiązania skrzyżowania i na tym sprawa ucichła. Nic dalej się nie dzieje, poza tym, że GDDKiA zmieniła oznakowanie. Problem jest głębszy i wymaga rozwiązania, ponieważ wyjazd z ul. Leśnej jest niebezpieczny. Wystąpiło wiele kolizji ze skutkiem śmiertelnym włącznie.
2. Kolejnym problemem związanym z DK 91 jest skrzyżowanie w Łysomicach, na którym jedyną formą rozwiązania problemu jest regulacja sygnalizacji świetlnej, natomiast projekty związane z przebudową skrzyżowania zalegają na półkach w archiwach.
3. Droga Wojewódzka nr 552- pomimo wielokrotnych napraw występują głębokie koleiny powstałe w wyniku nadmiernego ruchu m.in. pojazdów ciężarowych. Mimo zapewnień w przeszłości ruch na tej drodze nieznacznie zmalał. Twierdzono, że jak zostanie wykonany odcinek autostradowy to on przejmie ruch z DW552. Uważamy, że obecna konstrukcja drogi nie jest odpowiednia do tak dużego i ciężkiego obciążenia.
4. Kolejny problem to stan techniczny dróg wojewódzkich na odcinku: połączenie drogi krajowej 91 z drogą wojewódzką nr 499 w Ostaszewie oraz jej przebieg do m. Sławkowo i dalej Kamionki Duże, brak chodnika wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 552 od m.Olek do m. Różankowo, na którym to odcinku odbywa się ruch dzieci do przystanku autobusowego i szkoły.
5. Pilnej przebudowy wymaga chodnik wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 552 od m. Łysomice do przejazdu kolejowego w Papowie Toruńskim, którego stan techniczny stwarza niebezpieczeństwo dla jego użytkowników.
6. Kolejnym problemem jest organizacja ruchu na drogach wojewódzkich i drodze krajowej a w szczególności brak przejść dla pieszych, brak lub wymagające przesunięcia tablic oznaczających tereny zabudowane, brak oznakowania poziomego itd. Wymienione wyżej problemy powtarzają się na terenie innych samorządów i biorą się one z braku odpowiedniej ilości środków finansowych na realizację tych wszystkich problemów.
Pozdrawiam
Kierownik Referatu Rozwoju
Gospodarczego,Planowania Przestrzennego,Inwestycji i Remontów UG Łysomice
Krzysztof Sulecki
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 56 678-32-22 w.48
Przedstawiamy prośbę do przedstawicieli samorządów naszego województwa o pomoc w zdefiniowaniu wniosków na posiedzenie Komisji Kujawsko-Pomorskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w dniu 27 listopada 2019 r...
Wypełniając obowiązki członka Kujawsko-Pomorskiej Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przy Marszałku Woj. zg. z art. 140i pkt 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym zwracam się do Państwa z prośbą o przygotowanie wniosków , które mógłbym zgłosić na posiedzenie komisji w dniu 27 listopada 2019 r. Głównym tematem spotkania będzie wstępne omówienie realizacji zadań wskazanych do programu na 2020 i 2021 r.
Czytaj więcej: Prośba do przedstawicieli samorządów naszego województwa
Korespondencja dotycząca kwestii bezpieczeństwa w ruchu drogowym na terenie Gminy Osielsko - pobierz dokument
Witam Państwa .
Informujemy mieszkańców Osowej Góry oraz Osielska, że z dniem 29.10.2019 roku rozpoczęła się inwestycja budowy Komendy Rejonowej Policji i zgodnie z tablicą informacyjną, zakończy się 30.10.2020 r. Należy zaznaczyć, że byliśmy wnioskodawcą tego projektu.
Wspieramy działania WKS OLIMPIA WTELNO.
Dość śmierci na naszych drogach - wzrost liczby zabitych w wypadkach samochodowych w 2019 roku.
25 października 2019 r. odbyło się kolejne posiedzenie Kujawsko-Pomorskiej Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, w którym jako członek uczestniczył Prezes KFS - Benedykt Partyka. W programie znalazły się miedzy innymi tematy:
W załączniku propozycje Krajowego Forum Samorządowego dla zainteresowanych mieszkańców. Zachęcamy do korzystania z fachowych porad naszych specjalistów.
Poniżej zamieszczamy artykuł Pana Janusza Sanockiego, bardzo ważny głos w dyskusji na temat polskiego systemu wyborczego. Jednocześnie ponownie zachęcamy do działań na rzecz polskiej demokracji
W Polsce nie ma demokracji. W polskim Sejmie dominują partie leninowskiego typu.
Narzekamy na różne dziedziny naszego życia publicznego – służbę zdrowia, szkolnictwo, system podatkowy, emerytalny itd. itp. Piszący te słowa należy akurat do tego pokolenia, które wychowało się w czasach PRL, pamiętającego epokę Gomułki, Gierka i potem stan wojenny. Walczyliśmy z tamtym systemem, bo widzieliśmy jego głupotę i nieefektywność. Przyczyną tej nieefektywności gospodarczej i społecznej – uważaliśmy, że jest brak demokracji. A przecież był w PRL i Sejm i odbywały się do niego wybory, w których obywatele mogli głosować, ba nawet mogli skreślać kandydatów. Ale ci obywatele, którzy mogli skreślać nie mogli kandydować. O tym kto może kandydować decydowała Partia-Matka – Polska Zjednoczona Partia Robotnicza odstępując łaskawie stronnictwom sojuszniczym – Zjednoczonemu Stronnictwu Ludowemu i Stronnictwu Demokratycznemu parę miejsc w Sejmie. Ot taka demokracja socjalistyczna. Z dzisiejszej perspektywy – można zapytać i co w tym było złego? I co się zmieniło?
Czytaj więcej: Dlaczego system wyborczy jest najważniejszą instytucją demokracji?